Kamil Kůs – Kaktus reality

Cesty úspěšných

29. 7. 2022

Individuální přístup, ochota řešit problémy a spolupracovat s lidmi, na které se dá spolehnout. To je výčet jen několika málo pravidel, kterými se již mnoho let řídí Kamil Kůs, jednatel ostravské realitní kanceláře Kaktus reality, jenž se stále častěji rozhlíží, ve kterém dalším městě by otevřel novou pobočku své kanceláře.

Je to již déle než 7 let, co jste se rozhodl pro otevření vlastní realitní kanceláře. Co Vás přimělo opustit tehdejší pracovní pozici a začít podnikat pod vlastní značkou?
Tehdy jsem působil v malé lokální kanceláři bez podpory značky, marketingu, webových stránek a dalších klíčových věcí potřebných pro tuto práci. Kancelář byla malá a zašitá na málo frekventovaném místě. Chtěl jsem věci posunout dále, ale vedení mělo na celou věc jiný názor. Následně jsem jim v přátelském duchu řekl, že pokud se nechtějí profesně posouvat, půjdu dále sám.

Co pro Vás bylo ze začátku nejtěžší?
Výborná otázka. Vzhledem k tomu, že jsem neměl žádný koncept, jak vypadá úspěšná značka realitní kanceláře, tak pro mě bylo těžké asi všechno. A stále je. Peníze jsem neměl. Vzpomínám si, když jsem musel prodat svého miláčka (auto), abych mohl zaplatit za realitní software a webové stránky.

Váš vstup na Moravskoslezský realitní trh byl ve znamení velmi výrazné reklamní kampaně zaměřené převážně na outdoorovou propagaci. Pokud byste se mohl vrátit v čase, začal byste stejně?
Rozhodně. Díky investicím, které do značky stále reinvestujeme, díky brandu a našeho konceptu jsme měli možnost se poměrně hezky a rychle zviditelnit. Outdoorová reklama doplňuje náš online marketingový mix a hezky podtrhuje naši značku.

Kvalitní služba je vždy závislá na kvalitě lidí, kteří ji vykonávají. Jak se Vám v současné době daří získávat nové spolupracovníky, na které se můžete kdykoli spolehnout?
Musím zaklepat, že nyní máme opravdu skvělý tým, který mi dodává spoustu sil a energie. Předcházela tomu však několikaletá fluktuace a personální změny. Bohužel náš obor je minimálně regulován, kvalita služeb je na začátku a nám se přes všechno podařilo dát dohromady úžasný mančaft, který svou prací žije a odvádí jí na 200 procent.

Na českém realitním trhu působí stovky realitních kanceláří, co je tím hlavním důvodem, proč svěřují prodávající své nemovitosti právě Vám?
To je těžká otázka. Při založení jsme si dali jasný cíl a to, že tuto práci budeme dělat srdcem, říkat věci narovinu a že našemu oboru vrátíme respekt, hrdost a prestiž, jaká mu náleží. Touto cestou stále pokračujeme. Přidali jsme k tomu špičkový homestaging, marketing, focení a naši značku. Díky tomu, že máme skvělý a usměvavý tým, lidé nás vyhledávají a troufám si říct, že nám rádi svěřují nemovitosti.

Jaké jsou zásady, kterých se v realitní branži držíte?
Začal bych tím, že reagujeme a odepisujeme na každý e-mail, telefon či poptávku, což není v naší branži vůbec pravidlem. Hlavními zásadami je, že jsme féroví makléři, říkáme věci narovinu, hájíme zájmy naších klientů a děláme práci tak, abychom viděli spokojené a šťastné klienty.

Další výraznou věcí, se kterou jste hned od začátku odlišovali, byl tištěný magazín. Trh se ale mění, většina lidí hledá nemovitosti na internetu, ale i přesto je stále mnoho lidí, které vytištěný časopis se zajímavými informacemi potěší. Plánujete v této oblasti nějaké změny?
Děkuji, toto byla opravdu krásná práce našeho grafika. Dodnes nám chodí klienti se slovy, máte tady ten leták, nebo magazín? Musím přiznat, že jeho vydávání je velmi náročné a vzhledem k tomu, že nabídky se tak rychle měnily, nebyli jsme schopni tento magazín pravidelně plnit.

Realitní trh stále není mnohými lidmi vnímán příliš pozitivně. Co byste poradil realitním makléřům, aby se pohled na realitní zprostředkování změnil a začal přibývat počet transakcí realizovaných přes realitní kanceláře?
Pojďme všichni společně měnit prostředí ve kterém pracujeme i žijeme. Když základem každého obchodu bude spokojený klient, budou nás stále více vyhledávat klienti se zájmem o zprostředkování nemovitostí. Nechme ego za dveřmi a dělejme službu lidem. Oni to ocení a rádi zaplatí.

Vést realitní kancelář zabere mnoho času. Dokážete si najít čas i sám na sebe? Existuje nějaké místo nebo činnost, při které dokážete nemyslet na každodenní pracovní vytížení?
Mám pocit, že doba stále rychleji letí kupředu a není čas téměř na nic. Naštěstí je pro mě práce koníčkem a dokážu relaxovat během práce, zvlášť když práce dává smysl a klienti jsou nadšení. Mimo jiné mám velmi rád hory. Za poslední měsíc jsem byl nabrat síly v Tatrách nebo Slovinsku. V neposlední řadě je pro mě vysvobození si zajít do sauny.

Máte nějaký cíl, kterého byste chtěl dosáhnout buď profesně nebo osobně?
Osobně je to určitě rodina, děti, svatba. Pracovně je to být v Ostravě jednička. Cíl naší firmy je být partner pro všechny v rámci celého kraje i za jeho hranicemi, doslova mít další 1-2 pobočky v rámci Ostravy, dále pobočku v Opavě a Novém Jičíně.

Kaktus reality Ostrava

Copyright © 2006–2024 EuroNet Media s.r.o. | www.realitycechy.czZpracování osobních údajůNastavení souhlasu s cookies