Alexandr Beták – Beták reality

Cesty úspěšných

29. 3. 2016

Alexandr Beták se pohybuje v realitách bezmála dvacet let. Jeho přístup k prodeji nemovitostí je profesionální, především však lidský. Zejména proto jeho středně velká realitní kancelář funguje především na doporučení spokojených zákazníků. Empatie s klienty mu zajistila stabilní místo na realitním trhu, které stále nevnímá jako samozřejmost.

Jak jste se dostal k realitám?

Po absolvování vojenské služby jsem nejprve rok pracoval v zahraničním obchodu jedné přerovské firmy. Poté jsem v roce 1997 začal pracovat v realitní kanceláři mého příbuzného, kde jsem následně působil několik let i jako jednatel. Od té doby jsem nepřetržitě ve stejném oboru a pracuji s nemovitostmi již 19 let. Od jara roku 2015 působím již ve své společnosti jako jednatel a osobní realitní makléř a stále se snažím plnit sny svých zákazníků o jejich bydlení bezpečnou a profesionální cestou.

Co byste poradil začínajícím realitním makléřům? Jaký je předpoklad úspěchu při prodeji realit?
Řekl bych jim, že pokud tento obor chtějí dělat jen kvůli penězům, tak jejich podnikání nedopadne dobře. Prvotně bych jim poradil soustředit se na perfektně poskytované služby a pomoc lidem s problémem, který je trápí. Zisk odměny nebo provize by pak měl být jen oceněním jejich dobré práce.

Protože úspěch v realitách je spojen se stoprocentně odvedenou prací pro klienty každý den, vstřícným přístupem k problému každého z nich a individuální strategií připravovanou pro každou nemovitost. Dnes je totiž doba, kdy spousta klientů bohužel ví o prodeji nemovitostí stejně jako většina makléřů. A pokud chce makléř přesvědčit svého klienta o tom, že je pro něj a jeho nemovitost nejlepší a má za práci zaplatit, tak musí ukázat jaké bonusy a výhody mu spolupráce s ním přinese. Musí být přesvědčen, že si vybral toho největšího odborníka v regionu a ještě nejlépe na další doporučení svého okolí. To je potom spojenectví pevné jako skála.

Jaké doporučení byste dal naopak lidem, kteří chtějí svou nemovitost prodat?
Každý klient má ve své nemovitosti kus života, který zde prožil. Dal do nemovitosti hodně práce a peněz, aby vypadala tak, jak vypadá. Má k ní vybudován jistý citový vztah. Taková nemovitost si tedy zaslouží odpovídající péči a servis. Pro mnohé je zároveň veškerým majetkem, o který by se měl makléř zodpovědně postarat. Majitelům nemovitostí doporučuji, aby si pečlivě vybrali toho, kdo se o jejich majetek postará. Odborníka na daný region se zkušenostmi a s množstvím realizovaných obchodů. Člověka, který již něco dokázal, kterého lidé v jeho okolí znají a doporučují. Jen tak se může dobrý obchod podařit k jejich naprosté spokojenosti. S rozhodnutím není třeba spěchat. Prodávající by se měl ptát na vše, co ho zajímá. Věřte mi, že ten správný makléř vždy v tomto bude nápomocen a provede svého klienta „za ruku“ celým procesem.

Můžete zavzpomínat na svůj nejtěžší a naopak nejlehčí obchodní případ?
Nejtěžší byla asi výměna sedmi bytů, přičemž jedna nemovitost navazovala na druhou a realizace trvala cca tři měsíce včetně stěhování. Příprava smluv, financí, termínů a stěhování byly opravdu velmi náročné, ale každá výzva nás posouvá zase o krok dále. Pokud si pamatuji, tak nikdo nezůstal se svým nábytkem na parkovišti. Trochu jsem tehdy konkuroval i panu Hrušínskému z filmu Kulový blesk, ale s radostí můžu říct, že se všech sedm bytů předalo novým majitelům, kteří v nich spokojeně žijí. Opakem byl obchodní případ, kdy se u nemovitosti hned první den nabídky ozvali sousedé a nemovitost obratem koupili pro své děti. Takže 24 hodin stačilo k realizaci. 

Práce v tomto oboru může být mnohdy stresující. Jak odpočíváte?
Je pravda, že pokud chce člověk tento obor dělat poctivě a opravdu pomáhat lidem, tak je stres, spojený se snahou vše udělat na jedničku, nedílnou součástí života makléře. Vše je ale o přístupu, time managementu, plánování schůzek a o individuálním přístupu ke každé nemovitosti. Odpočinek pak hledám v rekreačním sportu – tenis, plavání, fitness nebo v zimě nějaké to lyžování s rodinou a kamarády. Relaxuji také sledováním trendů v moderních technologiích a v sebevzdělávání jak v mém oboru, kde je pořád něco nového, tak i třeba v oblasti marketingu a obchodu. Teď na jaře mě třeba čeká odpočinek při sázení zeleně s mojí dcerou na naší zahrádce. Úkol byl již od dcery zadán, takže nesmím zklamat. Držte mi palce!

Copyright © 2006–2024 EuroNet Media s.r.o. | www.realitycechy.czZpracování osobních údajůNastavení souhlasu s cookies